4. ZÁVOD POHÁRU MINI - Z DDM JM

4. závod poháru Mini-Z DDM JM
● Principem poháru je zajezdit si s vyrovnanými auty, kde rozhodne nastavení auta a ruce pilota, nikoliv kolik peněz kdo do auta dal. Vzhledem k tomu, že je pohár pořádán Domem dětí a mládeže, dá se tu očekávat větší výskyt dětí než na jiných závodech. Hlavním cílem by tedy mělo být si v poklidu pořádně zazávodit. A to v rámci fair play, bez zbytečných nervů a sprostých slov.
● Pokud má někdo potřebu mít vytuningované auto na maximum, motory stáčet a karoserii tisknout na 3D tiskárně, měl by se porozhlédnout po jiných šampionátech.

Podvozek
Šampionát je vypsaný pro kategorii Standart, tedy:
● Podvozky Kyosho MR-01, MR-015, MR-02, MR-03, MR-03 Sports, MR-03 RWD.
Rozvor musí být 86 – 90 – 94 – 98 mm. Karoserie by tedy měla odpovídat cestovním vozům, nikoliv vozům Le Mans (nesmí být placka).
- Podvozek musí být v „krabičkovém“ stavu – tedy je zakázaný veškerý tuning, úpravy elektroniky nebo motoru. Samozřejmě je možné měnit náhradní díly, karoserie apod. Vždy však za původní díly, nebo karoserie splňující pravidla.
- Jediné volitelné součásti jsou „téčka“, kuličková ložiska a matky kol.
- Pneu je možné použít kterékoliv gumové.
- Minimální váha auta je 170 g (včetně baterií, karoserie, kol apod.)

- Ale protože chceme, aby si zajezdil pokud možno každý, obzvlášť pokud začíná, je možné přijít s jakýmkoliv Mini-Z či jeho nápodobou (Mini-Q atd.), které splňuje maximální rozměry délka 180 mm a šířka 80 mm, maximální rozvor 106 mm. Minimální váha musí být 170 g. Karoserie nesmí poškozovat další auta.
- Pokud to bude jen trochu možné, zkusíme se domluvit, za jakých podmínek auto na dráhu pustíme (např. ztlumením výkonu na vysílačce). Bude to posuzováno individuálně, mělo by stále platit, že výsledná rychlost nepřesáhne originální kategorii Standart. Domluva je možná na závodech, nebo ideálně dopředu během kroužku (každé úterý 17:00 – 19:30 v DDM JM), ať na závodech nedojde k nedorozumění a dohadům. Platí, že rozhodčí může start modelu mimo kategorii Standart vždy zakázat.

Průběh závodu
● Ráno budou jezdci rozřazeni do kvalifikačních jízd podle výkonnosti (bude brán ohled na umístění v předchozích závodech, na prvním závodě bude záležet na losu). Každá skupina pojede 4 kvalifikační rozjížďky po 3 minutách, kde se započítají dva nejlepší výsledky (nájezd kol, popř. dojezdový čas). Záleží tedy na čase (počtu kol), nikoliv na pořadí, v jakém jezdci dojeli.
● Jezdci se kvalifikují do finále A, B, C… podle svojí výkonnosti. Z finále se nepostupuje, ani nesestupuje. Finálové jízdy se pojedou 3x na 6 minut se startem z roštu (v první jízdě určuje pořadí na roštu nájezd z kvalifikace, v dalších pak pořadí v předchozí jízdě). Pro určení pořadí se počítají 2 nejlepší umístění (respektive zisk bodů, viz. níže) jezdce během finále (tedy nejhorší jízda se škrtá), v případě shody pak rozhoduje součet nájezdu kol za 2 nejlepší finálové jízdy, nejlepší nájezd, poslední nájezd (v tomto pořadí).
● Jezdci za umístění ve finále dostanou počet bodů opačně jejich pořadí s tím, že vítěz získá bod navíc (tedy pokud pojedou 4 jezdci, čtvrtý získá bod, třetí získá body dva, druhý body tři a první bodů pět).
● Počet závodníků v rozjížďkách a finále je závislý na počtu účastníků, bude rozdělený tak, aby vždy startovalo 4-6 jezdců (výjimečně 3), kteří budou rozděleni co nejvíce rovnoměrně – tedy pokud se sejde 8 účastníků, budou rozděleni do rozjížďěk po 4 a 4, stejně tak finále se pojede finále A = 4 jezdců, finále B = 4 jezdci (nikoliv 5 a 3).
● Pravidla může pořadatel kdykoliv změnit!

Nasazování
● 
Nasazovat musí jít každý jezdec (nebo jeho náhrada) a to na jízdu, která následuje po jeho jízdě.Každý se na nasazování soustředí, ostatním jde totiž také o výsledek. Nasazují se autíčka, která sama nemohou jet dál a nasazuje se tak, abych neohrozil sebe ani ostatní projíždějící auta.
● Jedinou výjimkou, kdy závodník nemusí jít nasazovat, může být časoměřič / rozhodčí.

Pravidla poháru
● 
Pohár je vypsaný na 4 závody, nejhorší výsledek se škrtá. Závodník ze závodu získává body a to tak, že poslední závodník získává 1 bod, předposlední 2 body atd. s tím, že první tři závodníci dostanou vždy o jeden bonusový bod navíc, než ten za nimi.

Vyhlášení výsledků

Všichni závodníci jezdí spolu, ale vyhlášení bude probíhat ve 3 kategoriích:
● Super Junior (6-9 let)
● Junior (10-15 let)
● Celkem (tady se mohou umístit i předchozí kategorie)

- V závodech rozhoduje pořadí jezdců v kategorii a pro zařazení do kategorie je důležitý jejich věk v době konání závodu.
- V poháru nemůže být jezdec posouván skrz kategorie Super Junior a Junior, proto je rozhodující jeho věk v době prvního závodu, kterého se účastnil.
- Počet bodů, které si účastníci juniorských kategorií odnesou do poháru je shodný s počtem bodů z celkového pořadí (počet bodů tedy není závislý od toho, že jsem vyhrál kategorii Junior, ale od toho, že jsem byl celkově sedmý).

Fair Play
● 
Závodníci se snaží vždy dodržet fair play. Nikdo naschvál nebourá, závodníci se snaží svou jízdou neohrozit ostatní (platí obzvlášť pokud nabourám a potřebuji vycouvat zpět do dráhy). Jezdci o kolo zpět se snaží uvolnit cestu rychlejším jezdcům.
● A speciální pravidlo: Závodí jednotlivci a ti vždy jedou naplno v rámci svých možností. Do hry nepatří taktizování a pouštění svého dítěte před sebe, aby mohlo získat víc bodů než někdo jiný. Je to závod jednotlivců a vůči ostatním by to bylo nefér.
● Porušení pravidel fair play (obzvlášť po opakovaném napomínání) může vést k vyloučení ze závodu.
● Celá pravidla lze shrnout do pár bodů:
- Chovejte se slušně, jsou to jen závody modelů.
- Pravdu má vždy rozhodčí.
- Používejte selský rozum.
- Užijte si to, je to sranda.



Místo konání: DDM JM, Šalounova
Organizuje: Dům dětí a mládeže Jižní Město
Kategorie: Zábavné a soutěžní

Věk: 6 - 99
Datum: 1.6. 2019
Čas: 09:30 - 16:00

Cena: 150 Kč

Web: ddmjm.cz/akce/detail/2341
Telefon: 778 525 441
E-mail: maskova.monika@ddmjm.cz