PROGRAMOVÁNÍ - PYTHON (NOVINKA)
Python je jeden z nejrozšířenějších a nejpoužívanějších jazyků na světě. Používá se v mnoha oblastech – od her, přes webové aplikace až po vědecké výpočty nebo práci s umělou inteligencí. A co je nejlepší – učit se ho je zábava.
Začneme od úplných základů. Budeme pracovat ve Visual studio code. Naučíme se, co je to proměnná, podmínka, cyklus nebo funkce. Vyzkoušíme si různé typy dat, jako jsou čísla, texty nebo seznamy, a ukážeme si, jak s nimi pracovat. Budeme řešit logické úkoly a algoritmické hádanky, abychom si procvičili programátorské přemýšlení.
Postupně si vytvoříme vlastní malé projekty – generátor hesel, jednoduchou kalkulačku nebo kvíz. Ukážeme si, jak pracovat s vestavěnými funkcemi, jak převádět typy a co dělat, když se v programu objeví chyba. Naučíme se taky používat různé datové struktury – seznamy, slovníky, množiny nebo n-tice. Také se podíváme na OOP.
Později se pustíme i do knihoven, které rozšiřují možnosti Pythonu.
Vyzkoušíme si knihovnu Pygame, která nám umožní vytvořit vlastní 2D hru s pohybujícími se postavičkami a interaktivní grafikou.
A pokud nám zbyde čas, zkusíme si i úplně jiný druh programování – naprogramujeme pomocí vývojové desky ESP32 a Pythonu malé autíčko, které budeš moct ovládat podle svého návrhu. Bude to výzva, ale také skvělá zábava!
Nutné znalosti:
základní orientace v operačním systému Windows
chuť objevovat a učit se novým věcem
Vybavení na kroužek:
sešit na poznámky
Výchovně-vzdělávací cíle:
základní znalost programovacího jazyka Python
pochopení pojmů: proměnná, datový typ, podmínka, cyklus, funkce
rozvoj algoritmického a logického myšlení.
seznámení s vývojovými knihovnami a principy programování
Obsah:
úvod do programování – co je kód, jak funguje počítač, jazyk počítače
základy syntaxe Pythonu – proměnné, datové typy, podmínky, cykly, funkce
typová konverze, výjimky, vestavěné funkce
práce s datovými strukturami – seznamy, n-tice, množiny, slovníky
úlohy na logické a algoritmické myšlení (např. LeetCode)
menší projekty – generátor hesel, kalkulačka, kvíz
úvod do knihoven a práce s Pygame – tvorba vlastní 2D hry
volitelně: programování s ESP32 a stavba jednoduchého autíčka (dle času)
Výstup z kroužku:
účastník umí samostatně napsat jednoduchý program v Pythonu
dokáže vytvořit vlastní malý projekt nebo hru
rozvíjí schopnost logického myšlení a řešení problémů
získá přehled o možnostech programování a rozšíření pomocí knihoven
Školní rok: 2025 / 2026
Den v týdnu: Pondělí (18:00 - 19:00 - lektor: Lukáš Dubenský)
Kategorie: Ostatní
Věk: 13 - 18
Cena za školní rok: 2 800 Kč
Cena za pol.: 2 000 Kč
Poznámka: Místo konání: Strašnice - klub pročítače
Nutné vybavení: sešit na poznámky
V ceně je zahrnuto: lektor, program, materiál, prostory
CENÍK
1. pololetí: 2 000 Kč
2. pololetí: 2 000 Kč
Rok: 2 800 Kč
Nutné vybavení: sešit na poznámky
V ceně je zahrnuto: lektor, program, materiál, prostory
CENÍK
1. pololetí: 2 000 Kč
2. pololetí: 2 000 Kč
Rok: 2 800 Kč
Organizuje: Dům dětí a mládeže Praha 10 - Dům UM
Kontaktní osoba: Zbyněk Chalupa - vedoucí oblasti, tel.: 777 721 741, chalupa@dumum.cz